Xiaomi M365, M365 PRO, Essential, 1S ja PRO 2 vikakoodit
Vikakoodien Diagnosointi
Syötä Xiaomi-sähköpotkulautasi vikakoodi alla olevaan kenttään nähdäksesi diagnoosin ja korjausehdotukset:
Alla ovat tärkeimmät vikakoodit:
10 – Näytön ja kontrollerin yhteys epänormaali, tarkista yhdyskaapeli
- Viallinen osa: näyttöpiiri, kontrolleripiiri
11 – Moottorin A vaiheen virta epänormaali, tarkista kontrolleri ja moottorin kaapeli
- Viallinen osa: kontrolleripiiri, moottori
12 – Moottorin B vaiheen virta epänormaali, tarkista kontrolleri ja moottorin kaapeli
- Viallinen osa: kontrolleripiiri, moottori
13 – Moottorin C vaiheen virta epänormaali, tarkista kontrolleri ja moottorin kaapeli
- Viallinen osa: kontrolleripiiri, moottori
14 – Kaasun hall epänormaali, tarkista kaasuvipu, näyttö, liittimet ja yhdyskaapeli
- Viallinen osa: kaasuvipu, näyttöpiiri
15 – Jarrun hall epänormaali, tarkista jarrukahvan anturi, näyttö ja yhdyskaapeli
- Viallinen osa: jarrukahva, näyttöpiiri
18 – Moottorin hall epänormaali, tarkista moottori, moottorin kaapeli, kontrolleri
- Viallinen osa: kontrolleripiiri, moottori
21 – Akun BMS-piirin kommunikaatiovirhe, tarkista akku, kontrolleri, yhdyskaapeli
- Viallinen osa: akku
22 – Akun BMS-piirin kommunikaatiovirhe, tarkista akku, kontrolleri, yhdyskaapeli
- Viallinen osa: akku
23 – Virheellinen akun sarjanumero, tarkista akku
- Viallinen osa: akku
24 – Järjestelmän jännite epänormaali, tarkista akku, kontrolleri
- Viallinen osa: kontrolleripiiri, akku
26 – Ohjelmistopäivitys epäonnistui, tarkista kontrolleri
- Viallinen osa: kontrolleripiiri
27 – Kontrollerin ohjelmavirhe, vaihda kontrolleri
- Viallinen osa: kontrolleripiiri
28 – Kontrollerin mosfet-vika
- Viallinen osa: kontrolleripiiri
29 – Kontrollerin mosfet-vika
- Viallinen osa: kontrolleripiiri
31 – Ohjelmistovirhe, tarkista kontrolleri
- Viallinen osa: kontrolleripiiri
35 – Kontrollerissa on oletussarjanumero, korjaa sarjanumero vastaamaan potkulaudan sarjanumeroa
- Viallinen osa: kontrolleripiirin sarjanumero
39 – Akku ylikuumenee tai sen lämpötila-anturi on rikki
- Viallinen osa: kontrolleripiiri, akku, moottori
40 – Kontrolleri ylikuumenee tai sen lämpötila-anturi on rikki
- Viallinen osa: kontrolleripiiri, akku, moottori
Xiaomi M365, M365 PRO, Essential, 1S ja PRO 2 vikakoodien lukeminen
Kun Xiaomi sähköpotkulautasi piippaa ja vilkkuu, niin se osoittaa, että mikä virhe on tapahtunut. Sekä piippauksen että vilkkumisen aikana pitkä piippaus tai välähdys ilmaisee virhekoodin ensimmäisen numeron ja lyhyt piippaus tai välähdys ilmaisee kyseisen virhekoodin toisen numeron.
Esimerkki: Jos Xiaomi -sähköpotkulautasi antaa 2 pitkää ja 4 lyhyttä piippausta, virhekoodi on 24 eli jännitevirhe akussa. Sama koskee vihreää vilkkuvaa LED:iä. Jos valo välähtää yhden pitkän välähdyksen ja sitten yhden lyhyen välähdyksen, virhekoodi on 11.
Xiaomi M365 Pro -sähköpotkulaudassa virhekoodi näkyy näytöllä.
Jos olet yhdistänyt sähköpotkulautasi Xiaomi Home -sovellukseen, se näyttää virhekoodin.
Xiaomi Sähköpotkulaudan Nollaus ja Resetointi
Jos Xiaomi-sähköpotkulautasi ei toimi odotetulla tavalla tai kohtaat yhteysongelmia, ohjelmistohäiriöitä tai laitteen hidasta reagointia, laitteen nollaus voi usein ratkaista nämä ongelmat. Nollaus on yksinkertainen toimenpide, joka voi auttaa palauttamaan laudan alkuperäisiin tehdasasetuksiin ja poistamaan väliaikaiset häiriöt.
Näin nollaat Xiaomi-sähköpotkulaudan:
- Varmista, että sähköpotkulauta on päällä: Nollauksen suorittamiseksi laite on oltava käynnissä. Varmista, että virtapainike on painettuna ja sähköpotkulauta on toimintatilassa.
- Paina kaasua: Samaan aikaan, kun pidät laitteen käynnissä, paina kaasuvipua alaspäin.
- Paina virtapainiketta 5 kertaa: Kun pidät kaasuvivusta kiinni, paina sähköpotkulaudan virtapainiketta nopeasti viisi kertaa. Tämä toimenpide aktivoi nollauksen.
- Kuuntele merkkiääntä: Kun nollaus on suoritettu onnistuneesti, kuulet piippauksen. Tämä äänimerkki osoittaa, että sähköpotkulauta on nollattu ja se on valmis käytettäväksi.
Huomio: Tämä nollausprosessi ei poista tallennettuja tietoja tai asetuksia, vaan se palauttaa laudan tilapäiset asetukset, jotka voivat aiheuttaa ongelmia, takaisin alkuperäiseen tilaan. Jos ongelmat jatkuvat nollauksen jälkeen, saattaa olla tarpeen ottaa yhteyttä asiantuntevaan huoltopalveluun tai Xiaomi-asiakastukeen lisäapua varten.